Od 25 maja br. przywracamy zajęcia opiekuńczo-wychowawcze z możliwością prowadzenia zajęć dydaktycznych dla uczniów klas I-III szkół podstawowych. Utrzymujemy tym samym obowiązek realizowania podstawy programowej zarówno dla uczniów, których rodzice i opiekunowie zdecydują się na posłanie swoich dzieci do szkół, jak i dla uczniów pozostających w domach. Przygotowaliśmy dodatkowe wytyczne związane z umożliwieniem opieki dla dzieci z klas I-III i organizowaniem konsultacji na terenie szkoły.
Zajęcia opiekuńczo-wychowawcze dla uczniów klas I-III
Umożliwienie zajęć opiekuńczych w klasach I-III szkoły podstawowej wychodzi naprzeciw oczekiwaniom tych rodziców, którzy chcieliby wrócić do pracy. Po otwarciu od 6 maja br. przedszkoli i oddziałów przedszkolnych to kolejny krok rządu w stronę stopniowego powrotu do stacjonarnego funkcjonowania szkół.
Dyrektor szkoły określi szczegółowy sposób sprawowania opieki, jak i prowadzenia zajęć dydaktycznych dla dzieci, które będą przebywać w szkole. Forma zajęć dydaktycznych jest uzależniona od warunków epidemicznych panujących na terenie gminy, w której szkoła się znajduje oraz od możliwości spełnienia wytycznych Ministra Zdrowia, Głównego Inspektora Sanitarnego oraz Ministra Edukacji Narodowej.
Zajęcia wynikające z realizacji podstawy programowej w klasach I-III szkoły podstawowej prowadzić będą nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej, natomiast zajęcia opiekuńczo-wychowawcze wychowawcy świetlic szkolnych i w miarę możliwości inni – wskazani przez dyrektora szkoły – nauczyciele. Dyrektor, mając na uwadze warunki organizacyjne, zdecyduje o podziale uczniów do poszczególnych grup i ustali, którzy nauczyciele będą prowadzili zajęcia.
Dyrektor szkoły, wspólnie z nauczycielami, oceni stan realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego dla poszczególnych klas I-III i rozplanuje pozostałe treści do 26 czerwca 2020 r., czyli do zakończenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych.
Ponadto dyrektor z nauczycielami ustali, czy oraz w jakim zakresie potrzebna jest modyfikacja szkolnego zestawu programów nauczania i dostosuje sposób realizacji podstawy programowej odpowiednio dla uczniów przebywających w szkole, jak i pozostających w domu.
Liczba godzin przeznaczonych na zajęcia dydaktyczne w szkole w formule stacjonarnej powinna być uzależniona od liczby dzieci, które w tych zajęciach fizycznie uczestniczą. Apelujemy do samorządów i dyrektorów szkół, by organizacja tych zajęć i ich godzinowy wymiar uwzględniał proporcję uczniów pozostających pod opieką w szkole i tych uczących się w domu.
Nauczyciel w ramach swojego pensum może prowadzić zajęcia oraz przygotowywać i przekazywać materiały do kształcenia na odległość. Nauczycielowi, któremu dyrektor na nowo określił organizację zadań przysługują godziny ponadwymiarowe, jeśli jego tygodniowy wymiar zajęć dydaktycznych zostanie przekroczony.
Organizacja konsultacji z uczniami
Od 25 maja br. umożliwiamy uczniom klas VIII uczestnictwo na terenie szkoły w konsultacjach indywidualnych lub w małych grupach.
Wymiar tych konsultacji zostanie uzależniony od potrzeb uczniów, a także warunków pracy szkoły. Ich harmonogram i organizację ustali dyrektor szkoły w porozumieniu z nauczycielami.
Konsultacje mają charakter dobrowolny dla uczniów i od 25 maja br. są skierowane do tych, którzy już wkrótce przystąpią do egzaminów sprawdzających ich wiedzę. Zależy nam na tym, by w pierwszej kolejności umożliwić organizację konsultacji z przedmiotów zdawanych na egzaminach, a w miarę potrzeb także z innych przedmiotów. Uczeń powinien mieć możliwość wyjaśnienia trudnych kwestii, usystematyzowania materiału czy rozmowy z nauczycielem. Konsultacje mają również umożliwić uczniom poprawę oceny na potrzebę klasyfikacji.
Od 1 czerwca br. uczniowie pozostałych klas ze szkół dla dzieci i młodzieży będą mieli możliwość korzystania z konsultacji ze wszystkich przedmiotów na terenie szkoły. O formie i terminach tych konsultacji rodziców i dzieci poinformuje dyrektor szkoły, biorąc pod uwagę także sytuację epidemiczną na terenie jego gminy.
Więcej na ten temat również tu: https://www.gov.pl/web/edukacja/wytyczne-gis-mz-i-men
Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej
100 rocznica urodzin świętego Jana Pawła II
/w Z życia szkoły /by Agnieszka NasierowskaWczoraj świętowaliśmy 100-lecie urodzin Papieża Jana Pawła II. Zachęcamy do zobaczenia prezentacji z pracami uczniów naszej szkoły specjalnie przygotowanymi na tą uroczystość. Zapraszamy do obejrzenia filmu biograficznego „Karol Wojtyła – nasz Papież”: https://katecheza.diecezja.pl/aktualnosci/karol-wojtyla-nasz-papiez-100-lecie-urodzin-jana-pawla-ii-biografia-filmowa/.
Ogłoszenie świetlica
/w Z życia szkoły /by Agnieszka Nasierowska„Na wiosennej łące”– zapraszamy do zapoznania się z tematem na ten tydzień:-)
https://view.genial.ly/5eb92884d236a10cfac67b94/game-laka
Pozdrawiamy,
wychowawcy świetlicy
Lidia Janikowska
Justyna Sprawka
Marta Wierzbicka
Izabela Kuszneruk
Zdjęcia z balu karnawałowego 2020 dla klas 0-3
/w Z życia szkoły /by Agnieszka NasierowskaDrodzy Rodzice,
W lutym tego roku, podczas balu karnawałowego w naszej szkole, były wykonywane
dzieciom zdjęcia klasowe i indywidualne lub koleżeńskie. Niestety, ze względu na obecną
sytuację, sprzedaż zdjęć nie może się odbyć w takiej formie, w jakiej odbywało się to dotychczas.
W związku z tym prosimy osoby zainteresowane zdjęciami o bezpośredni kontakt z fotografem. gmail.com
Ewa Maciejewska Fotografia
e-mail: ewamaciejewskafotografia@
tel. 502495921
Przygotowania do egzaminów zewnętrznych – wytyczne MEN, CKE i GIS
/w Z życia szkoły /by Agnieszka NasierowskaCentralna Komisja Egzaminacyjna, Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Główny Inspektorat Sanitarny przygotowały wytyczne dotyczące organizowania i przeprowadzania egzaminów zewnętrznych: ósmoklasisty, gimnazjalnego, maturalnego, potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie oraz zawodowego w 2020 r.
Najważniejsze kwestie
Opracowany dokument został podzielony na sześć sekcji, w których kolejno przedstawiono m.in.:
Dokument zawiera wiele wytycznych, z których część musi być wdrożona obligatoryjnie, a część ma formę możliwych rozwiązań, z których dyrektor szkoły, ośrodka lub placówki wybiera te, które można wprowadzić w danej jednostce.
Wytyczne obowiązkowe
Wśród wytycznych, które są obowiązkowe, podkreślone zostały w szczególności kwestie dotyczące zachowania społecznego dystansu oraz dezynfekcji, w tym:
Szczegółowe instrukcje
W wytycznych znalazły się również m.in. szczegółowe instrukcje dotyczące przeprowadzania:
oraz wiele innych wskazań dotyczących rekomendowanego sposobu postępowania w sytuacjach szczególnych, np. zdających, którzy ze względów zdrowotnych nie mogą zakrywać ust i nosa maseczką.
Dodatkowe informacje
Wprowadzenie rozwiązań opisanych w wytycznych będzie pociągało za sobą konieczność wprowadzenia zmian administracyjnych, technicznych np. w systemach informatycznych służących do zorganizowania egzaminów oraz przyjęcia w 2020 r. szczególnych rozwiązań związanych z przeprowadzaniem egzaminów. Najważniejsze z tych zmian zostały wskazane w dokumencie w specjalnych polach.
Dodatkowo w wytycznych specjalnym symbolem oznaczono informacje, które zaleca się przekazać zdającym na kilka dni przed egzaminem, np. na stronie internetowej szkoły oraz informacje, które powinny zostać ponownie przekazane zdającym w dniu egzaminu.
Oprócz dokumentu przygotowaliśmy również plakat z najważniejszymi informacjami dla zdających, który dyrektor szkoły będzie mógł opublikować na stronie internetowej szkoły lub wydrukować i umieścić w widocznym miejscu.
Harmonogram egzaminów
Przypomnijmy, że zgodnie z ogłoszonym harmonogramem egzaminy maturalne rozpoczną się 8 czerwca, a egzamin ósmoklasisty będzie przeprowadzony od 16 do 18 czerwca br. W tym roku nie będzie ustnych egzaminów maturalnych.
Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie (Formuła 2012 i Formuła 2017) potrwa od 22 czerwca do 9 lipca, a egzamin zawodowy (Formuła 2019) zaplanowany jest od 17 do 28 sierpnia.
Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Materiały
Wytyczne – przeprowadzanie egzaminów
WYTYCZNE_Przeprowadzanie_egzaminów.docx 0.25MBWytyczne – przeprowadzanie egzaminów
WYTYCZNE_Przeprowadzanie_egzaminów.pdf 0.50MB
Wideo
Przesunięcie terminu konkursu przyrodniczego „Świetlik”
/w Z życia szkoły /by Agnieszka NasierowskaZespół Merytoryczny Konkursu podjął decyzję o przeniesieniu terminu pisania testu konkursowego XIII edycji Ogólnopolskiego Konkursu Nauk Przyrodniczych „Świetlik” na dzień:22 września 2020 r.
Uczniowie przystępujący do Konkursu, napiszą test zgodnie z poziomem na jakim zostali zgłoszeni w roku szkolnym 2019/2020 .
Konkurs wokalny
/w Z życia szkoły /by Agnieszka NasierowskaZapraszam wszystkich chętnych do solowego udziału w konkursie zaśpiewajmy.pl
Wystarczy wybrać dowolną piosenkę ze śpiewnika, nagrać ją z akompaniamentem ze strony www.zaspiewajmy.pl i przesłać link do nagrania na adres spiewnik@nck.pl
Termin nadsyłania nagrań -19 czerwca 2020 r.
Trzech laureatów otrzyma atrakcyjne nagrody. Ogłoszenie wyników 2 lipca 2020 r.
Więcej informacji znajdziecie Państwo na stronie www.zaspiewajmy.pl
Powodzenia!
Katarzyna Ignaciuk
Wytyczne MEN dla dyrektorów i nauczycieli w związku z umożliwieniem opieki uczniom klas I-III i organizacją konsultacji na terenie szkoły
/w Z życia szkoły /by Agnieszka NasierowskaOd 25 maja br. przywracamy zajęcia opiekuńczo-wychowawcze z możliwością prowadzenia zajęć dydaktycznych dla uczniów klas I-III szkół podstawowych. Utrzymujemy tym samym obowiązek realizowania podstawy programowej zarówno dla uczniów, których rodzice i opiekunowie zdecydują się na posłanie swoich dzieci do szkół, jak i dla uczniów pozostających w domach. Przygotowaliśmy dodatkowe wytyczne związane z umożliwieniem opieki dla dzieci z klas I-III i organizowaniem konsultacji na terenie szkoły.
Zajęcia opiekuńczo-wychowawcze dla uczniów klas I-III
Umożliwienie zajęć opiekuńczych w klasach I-III szkoły podstawowej wychodzi naprzeciw oczekiwaniom tych rodziców, którzy chcieliby wrócić do pracy. Po otwarciu od 6 maja br. przedszkoli i oddziałów przedszkolnych to kolejny krok rządu w stronę stopniowego powrotu do stacjonarnego funkcjonowania szkół.
Dyrektor szkoły określi szczegółowy sposób sprawowania opieki, jak i prowadzenia zajęć dydaktycznych dla dzieci, które będą przebywać w szkole. Forma zajęć dydaktycznych jest uzależniona od warunków epidemicznych panujących na terenie gminy, w której szkoła się znajduje oraz od możliwości spełnienia wytycznych Ministra Zdrowia, Głównego Inspektora Sanitarnego oraz Ministra Edukacji Narodowej.
Zajęcia wynikające z realizacji podstawy programowej w klasach I-III szkoły podstawowej prowadzić będą nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej, natomiast zajęcia opiekuńczo-wychowawcze wychowawcy świetlic szkolnych i w miarę możliwości inni – wskazani przez dyrektora szkoły – nauczyciele. Dyrektor, mając na uwadze warunki organizacyjne, zdecyduje o podziale uczniów do poszczególnych grup i ustali, którzy nauczyciele będą prowadzili zajęcia.
Dyrektor szkoły, wspólnie z nauczycielami, oceni stan realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego dla poszczególnych klas I-III i rozplanuje pozostałe treści do 26 czerwca 2020 r., czyli do zakończenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych.
Ponadto dyrektor z nauczycielami ustali, czy oraz w jakim zakresie potrzebna jest modyfikacja szkolnego zestawu programów nauczania i dostosuje sposób realizacji podstawy programowej odpowiednio dla uczniów przebywających w szkole, jak i pozostających w domu.
Liczba godzin przeznaczonych na zajęcia dydaktyczne w szkole w formule stacjonarnej powinna być uzależniona od liczby dzieci, które w tych zajęciach fizycznie uczestniczą. Apelujemy do samorządów i dyrektorów szkół, by organizacja tych zajęć i ich godzinowy wymiar uwzględniał proporcję uczniów pozostających pod opieką w szkole i tych uczących się w domu.
Nauczyciel w ramach swojego pensum może prowadzić zajęcia oraz przygotowywać i przekazywać materiały do kształcenia na odległość. Nauczycielowi, któremu dyrektor na nowo określił organizację zadań przysługują godziny ponadwymiarowe, jeśli jego tygodniowy wymiar zajęć dydaktycznych zostanie przekroczony.
Organizacja konsultacji z uczniami
Od 25 maja br. umożliwiamy uczniom klas VIII uczestnictwo na terenie szkoły w konsultacjach indywidualnych lub w małych grupach.
Wymiar tych konsultacji zostanie uzależniony od potrzeb uczniów, a także warunków pracy szkoły. Ich harmonogram i organizację ustali dyrektor szkoły w porozumieniu z nauczycielami.
Konsultacje mają charakter dobrowolny dla uczniów i od 25 maja br. są skierowane do tych, którzy już wkrótce przystąpią do egzaminów sprawdzających ich wiedzę. Zależy nam na tym, by w pierwszej kolejności umożliwić organizację konsultacji z przedmiotów zdawanych na egzaminach, a w miarę potrzeb także z innych przedmiotów. Uczeń powinien mieć możliwość wyjaśnienia trudnych kwestii, usystematyzowania materiału czy rozmowy z nauczycielem. Konsultacje mają również umożliwić uczniom poprawę oceny na potrzebę klasyfikacji.
Od 1 czerwca br. uczniowie pozostałych klas ze szkół dla dzieci i młodzieży będą mieli możliwość korzystania z konsultacji ze wszystkich przedmiotów na terenie szkoły. O formie i terminach tych konsultacji rodziców i dzieci poinformuje dyrektor szkoły, biorąc pod uwagę także sytuację epidemiczną na terenie jego gminy.
Więcej na ten temat również tu: https://www.gov.pl/web/edukacja/wytyczne-gis-mz-i-men
Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Informacja dla uczniów klas 8 dotycząca rekrutacji do Liceum Wojskowego
/w Z życia szkoły /by Agnieszka NasierowskaINFORMATOR LICEUM WOJSKOWEGO
INNOWACJA PEDAGOGICZNA – „JESTEM EKO”
/w Z życia szkoły /by Agnieszka NasierowskaRealizacja innowacji pedagogicznej „Jestem Eko”
OGÓLNOŚWIATOWY KONKURS PLASTYCZNY-dla dzieci od 12 roku życia
/w Z życia szkoły /by Agnieszka NasierowskaOrganizacja UNHCOR zaprasza dzieci i młodzież od 12 roku życia do wzięcia udziału w ogólnoświatowym konkursie plastycznym. Chodzi o stworzenie rysunku albo komiksu na jeden z tematów opisanych w regulaminie konkursu:
Najlepsze prace zostaną ożywione w japońskim studiu animacji i zostaną pokazane 8 milionom fanów UNHCOR.
Ten konkurs plastyczny to szansa na wykorzystanie kreatywności w dobrej sprawie. Jak głosi stare przysłowie, obraz jest wart tysiąca słów.
Szczegóły poniżej:
https://www.unhcr.org/youth-with-refugees-art-contest.html
Uczniowie, którzy chcą wziąć udział w konkursie proszeni są o wysłanie elektronicznie przygotowanych prac na maila: agnieszka07@vp.pl do 25.05.2020 r.
Wszystkie przesłane prace będą umieszczone na stronie internetowej szkoły i Facebooku i przesłane organizatorom akcji.
Agnieszka Nasierowska
Anita Mierzwińska Mazurkiewicz