Minister Edukacji Narodowej zdecydował o przedłużeniu okresu zawieszenia stacjonarnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych w przedszkolach i szkołach do 10 kwietnia 2020 r.
Jednocześnie, od dnia 25 marca 2020 r. przedszkola i szkoły zostały formalnie zobowiązane do prowadzania kształcenia zdalnego, którego realizację gminne placówki, stosując się do apeli MEN i władz Gminy oraz wychodząc naprzeciw potrzebom Rodziców, rozpoczęły już w poprzednim tygodniu.
Zgodnie z nowymi regulacjami:
A. W przypadku:
a) dzieci uczęszczających do przedszkoli i szkolnych oddziałów przedszkolnych,
b) uczniów klas I-III,
c) dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju,
d) uczniów objętych zajęciami rewalidacyjno-wychowawczymi,
e) uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym lub z niepełnosprawnościami sprzężonymi
– Panie Dyrektor Przedszkoli i Szkół Podstawowych są zobowiązane do przekazania za pośrednictwem stosowanych w szkołach środków komunikacji (w tym: e-dziennika i stron internetowych szkoły) informacji o:
a) sposobie i trybie realizacji zadań szkół w okresie czasowego ograniczenia jej funkcjonowania;
b) dostępnych materiałach i możliwych formach ich realizacji przez dziecko lub ucznia w domu.
Ponadto:
1. Przedszkola i szkoły zostały zobowiązane do współpracy z rodzicami w zakresie uwzględniania potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci i uczniów, w tym dzieci i uczniów objętych kształceniem specjalnym, dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju lub uczęszczających na zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze.
2. Dokonane zostaną modyfikacje zestawów programów wychowania przedszkolnego i programów nauczania
B. W przypadku pozostałych uczniów Panie Dyrektor Szkół Podstawowych przekażą, za pośrednictwem stosowanych w szkołach środków komunikacji (w tym: e-dziennika i stron internetowych szkoły):
a) informację o sposobie i trybie realizacji zadań szkół w okresie czasowego ograniczenia jej funkcjonowania;
b) ustalony w szkole sposób monitorowania postępów uczniów oraz sposób weryfikacji wiedzy i umiejętności uczniów, w tym również informowania uczniów lub rodziców o postępach ucznia w nauce, a także uzyskanych przez niego ocenach.
c) ustalone w szkole źródła i materiały niezbędne do realizacji zajęć, w tym materiały w postaci elektronicznej, z których uczniowie lub rodzice mogą korzystać.
d) informację o formach i terminach konsultacji z nauczycielami prowadzącymi poszczególne zajęcia.
Ponadto :
1. Szkoły będą współpracowały z uczniami i rodzicami w zakresie uwzględniania potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci i uczniów.
2. Zostanie ustalony tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych oddziałach klas uwzględniając w szczególności:
a) równomierne obciążenie uczniów w poszczególnych dniach tygodnia,
b) zróżnicowanie zajęć w każdym dniu,
c) możliwości psychofizyczne uczniów podejmowania intensywnego wysiłku umysłowego w ciągu dnia,
d) łączenie przemienne kształcenia z użyciem monitorów ekranowych i bez ich użycia,
e) ograniczenia wynikające ze specyfiki zajęć.
3. Szkoły:
a) ustalą sposób monitorowania postępów uczniów oraz sposób weryfikacji wiedzy i umiejętności uczniów,
b) ustalą warunki i sposób przeprowadzania egzaminu klasyfikacyjnego, egzaminu poprawkowego, egzaminu semestralnego i sprawdzianu wiadomości i umiejętności oraz warunki i sposób ustalania rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania w przypadku wniesienia zastrzeżenia do trybu ustalenia tej oceny (warunki te będą obowiązywać w przypadku przedłużenia terminu ograniczenia pracy w sposób uniemożliwiający dokonanie klasyfikacji rocznej i końcowej uczniów w sposób opisany w prawie oświatowym).
c) dokonają modyfikacji zestawu programów nauczania, stosownie od uwarunkowań lokalnych.Zważywszy na skalę zjawiska i wprowadzanie w nadzwyczajnym trybie do praktyki edukacyjnej technik nauczania, z których dotychczas w polskiej oświacie nie korzystano i których wykorzystania nie przewidywało prawo oświatowe – apelujemy do całych społeczności przedszkolnych i szkolnych: Uczniów, Rodziców, Nauczycieli, Pracowników Administracji i Obsługi, Dyrektorów o wzajemną wyrozumiałość, świadomość ograniczeń ludzkich i technicznych – oraz o zwyczajne danie sobie i innym prawa do błędów.Podstawa prawna:
1. Rozporządzenie przedłużające termin ograniczenia pracy placówek oświatowych.
2. Rozporządzenie w sprawie zdalnego nauczania.
Jednocześnie informujemy, że ze względu na napięty i warunkowany wiążącymi nas innymi terminami, wynikającymi z przepisów o organizacji przedszkoli i szkół roku szkolnego, kalendarz czynności rekrutacyjnych zostanie przedłużony do dnia 31 marca 2020 r.
Termin składania wniosków o przyjęcie do klas I szkół podstawowych i oddziałów przedszkolnych i klas I – nie ulegnie kolejnemu przedłużeniu.W przypadku utrudnień związanych ze złożeniem wniosku w tradycyjnej, papierowej formie – prosimy o przesyłanie na podane na stronach internetowych adresy przedszkoli i szkół skanów (lub czytelnych zdjęć) wymaganej dokumentacji rekrutacyjnej.
Andrzej Jasiński
Naczelnik Wydziału Oświaty, Sportu i Spraw Społecznych
Urząd Gminy Jabłonna
Próbny egzamin ósmoklasisty- informacja MEN i CKE
/w Z życia szkoły /by Agnieszka NasierowskaPróbny egzamin ósmoklasisty
Komunikat Mazowieckiej Policji skierowany do rodziców, opiekunów i uczniów związany z sytuacją epidemiologiczną
/w Z życia szkoły /by Agnieszka Nasierowska[gview file=”http://www.spchotomow.edu.pl/wp-content/uploads/2020/03/Komunikaty-1.pdf”]
Informacja dla rodziców Jak wspierać i motywować dzieci do nauki poza szkołą?
/w Z życia szkoły /by Agnieszka NasierowskaAPEL – PAMIĘTAJ RODZICU!!!
/w Z życia szkoły /by Agnieszka NasierowskaDZIECKO NIE MOŻE CAŁEGO DNIA SPĘDZAĆ PRZED KOMPUTEREM ORAZ ZE SMARTFONEM.
Świetlica zdalnie
/w Z życia szkoły /by Agnieszka NasierowskaDrodzy Uczniowie!
W związku z zaistniałą sytuacją zachęcamy Was do kreatywnego spędzania czasu w domach. Dlatego co kilka dni będziemy podsyłać Wam pomysły do zabaw w wolnej chwili:-)
Proponujemy Wam świetlicowe inspiracje, dzięki którym będziecie mogli urozmaicić sobie czas przebywania w domu.
Nasze propozycje znajdziecie tutaj:
https://view.genial.ly/5e79cdaa9010e30dada9c520/horizontal-infographic-timeline-untitled-genially
Mamy nadzieję, że okażą się Wam pomocne.
Pozdrawiamy Wychowawcy świetlicy
Informacje o prowadzeniu kształcenia zdalnego w gminie Jabłonna
/w Z życia szkoły /by Agnieszka NasierowskaZgodnie z nowymi regulacjami:
A. W przypadku:
a) dzieci uczęszczających do przedszkoli i szkolnych oddziałów przedszkolnych,
b) uczniów klas I-III,
c) dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju,
d) uczniów objętych zajęciami rewalidacyjno-wychowawczymi,
e) uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym lub z niepełnosprawnościami sprzężonymi
– Panie Dyrektor Przedszkoli i Szkół Podstawowych są zobowiązane do przekazania za pośrednictwem stosowanych w szkołach środków komunikacji (w tym: e-dziennika i stron internetowych szkoły) informacji o:
a) sposobie i trybie realizacji zadań szkół w okresie czasowego ograniczenia jej funkcjonowania;
b) dostępnych materiałach i możliwych formach ich realizacji przez dziecko lub ucznia w domu.
Ponadto:
1. Przedszkola i szkoły zostały zobowiązane do współpracy z rodzicami w zakresie uwzględniania potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci i uczniów, w tym dzieci i uczniów objętych kształceniem specjalnym, dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju lub uczęszczających na zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze.
2. Dokonane zostaną modyfikacje zestawów programów wychowania przedszkolnego i programów nauczania
B. W przypadku pozostałych uczniów Panie Dyrektor Szkół Podstawowych przekażą, za pośrednictwem stosowanych w szkołach środków komunikacji (w tym: e-dziennika i stron internetowych szkoły):
a) informację o sposobie i trybie realizacji zadań szkół w okresie czasowego ograniczenia jej funkcjonowania;
b) ustalony w szkole sposób monitorowania postępów uczniów oraz sposób weryfikacji wiedzy i umiejętności uczniów, w tym również informowania uczniów lub rodziców o postępach ucznia w nauce, a także uzyskanych przez niego ocenach.
c) ustalone w szkole źródła i materiały niezbędne do realizacji zajęć, w tym materiały w postaci elektronicznej, z których uczniowie lub rodzice mogą korzystać.
d) informację o formach i terminach konsultacji z nauczycielami prowadzącymi poszczególne zajęcia.
Ponadto :
1. Szkoły będą współpracowały z uczniami i rodzicami w zakresie uwzględniania potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci i uczniów.
a) równomierne obciążenie uczniów w poszczególnych dniach tygodnia,
b) zróżnicowanie zajęć w każdym dniu,
c) możliwości psychofizyczne uczniów podejmowania intensywnego wysiłku umysłowego w ciągu dnia,
d) łączenie przemienne kształcenia z użyciem monitorów ekranowych i bez ich użycia,
e) ograniczenia wynikające ze specyfiki zajęć.
a) ustalą sposób monitorowania postępów uczniów oraz sposób weryfikacji wiedzy i umiejętności uczniów,
b) ustalą warunki i sposób przeprowadzania egzaminu klasyfikacyjnego, egzaminu poprawkowego, egzaminu semestralnego i sprawdzianu wiadomości i umiejętności oraz warunki i sposób ustalania rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania w przypadku wniesienia zastrzeżenia do trybu ustalenia tej oceny (warunki te będą obowiązywać w przypadku przedłużenia terminu ograniczenia pracy w sposób uniemożliwiający dokonanie klasyfikacji rocznej i końcowej uczniów w sposób opisany w prawie oświatowym).
c) dokonają modyfikacji zestawu programów nauczania, stosownie od uwarunkowań lokalnych.Zważywszy na skalę zjawiska i wprowadzanie w nadzwyczajnym trybie do praktyki edukacyjnej technik nauczania, z których dotychczas w polskiej oświacie nie korzystano i których wykorzystania nie przewidywało prawo oświatowe – apelujemy do całych społeczności przedszkolnych i szkolnych: Uczniów, Rodziców, Nauczycieli, Pracowników Administracji i Obsługi, Dyrektorów o wzajemną wyrozumiałość, świadomość ograniczeń ludzkich i technicznych – oraz o zwyczajne danie sobie i innym prawa do błędów.Podstawa prawna:
1. Rozporządzenie przedłużające termin ograniczenia pracy placówek oświatowych.
2. Rozporządzenie w sprawie zdalnego nauczania.
Jednocześnie informujemy, że ze względu na napięty i warunkowany wiążącymi nas innymi terminami, wynikającymi z przepisów o organizacji przedszkoli i szkół roku szkolnego, kalendarz czynności rekrutacyjnych zostanie przedłużony do dnia 31 marca 2020 r.
Termin składania wniosków o przyjęcie do klas I szkół podstawowych i oddziałów przedszkolnych i klas I – nie ulegnie kolejnemu przedłużeniu.W przypadku utrudnień związanych ze złożeniem wniosku w tradycyjnej, papierowej formie – prosimy o przesyłanie na podane na stronach internetowych adresy przedszkoli i szkół skanów (lub czytelnych zdjęć) wymaganej dokumentacji rekrutacyjnej.
Naczelnik Wydziału Oświaty, Sportu i Spraw Społecznych
Urząd Gminy Jabłonna
Nowe zasady bezpieczeństwa w związku z pandemią koronowirusa
/w Z życia szkoły /by Agnieszka NasierowskaProszę o stosowanie od dnia 25.03.2020r. nowych zasad bezpieczeństwa dotyczących ochrony przed koronawirusem m.in.:
– ograniczenie w przemieszczaniu się (z wyjątkiem dojazdu do pracy, wolontariatu i załatwiania spraw niezbędnych do życia codziennego);
– ograniczenie w ilości osób podróżujących środkach publicznego transportu do połowy miejsc siedzących;
– całkowity zakaz zgromadzeń (oprócz spotkań z najbliższymi);
– ograniczenie do 5 osób w trakcie uroczystości religijnych.
https://www.gov.pl/web/koronawirus/wprowadzamy-nowe-zasady-bezpieczenstwa-w-zwiazku-z-koronawirusem
Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 24 marca 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii
Jarosław Chodorski
Wójt Gminy Jabłonna
ORGANIZACJA NAUCZANIA ZDALNEGO
/w Z życia szkoły /by Agnieszka NasierowskaSzanowni Państwo!
Przesyłamy w załącznikach informację dotyczącą naszej dalszej pracy z uczniami:
KLASY 1-3
KLASA 4
KLASA 5
KLASA 6
KLASA 7
KLASA 8
Webinary powtórkowe dla ósmoklasistów z matematyki – Pi-stacja
/w Z życia szkoły /by Agnieszka NasierowskaZ myślą o uczniach, którzy w najbliższych tygodniach będą realizować program nauczania poza szkołą, zespół Pi-stacji zaplanował webinary powtórkowe dla ósmoklasistów, które tak jak wszystkie zasoby projektu będą udostępnione za darmo – poniżej szczegółowy harmonogram:
Ósmoklasiści:
Read more
21 marca Światowy Dzień Osób z Zespołem Dawna – polecamy bajkę psychoedukacyjną „Tajemnica znikających ciasteczek”
/w Z życia szkoły /by Agnieszka Nasierowska„Tajemnica znikających ciasteczek” Aleksandra Chmielewska